Anlaşmalı Boşanma

Ankara aile avukatlarının en sık karşılaştığı dava konularından biri olan boşanma davaları, aile birliğinin temelinden sarsılması, tarafların birlikte devam edemeyeceklerine kesin olarak karar vermeleri ile başlayan bir süreçtir. Bu süreçte tarafların ilişkileri, birbirlerinden beklentilerine göre boşanma sürecinin nasıl ilerleyeceği de belli olur. Kesin olarak ayrılma kararı alındıktan sonra boşanma mahkemesi anlaşmalı veya çekişmeli olarak açılabilir.

Anlaşmalı boşanma davası, tarafların Ankara aile mahkemesine giderek açabildikleri bir davadır. Zaten en kısa tanımıyla anlaşmalı boşanmayı anlatmak istersek tarafların parasal ve çocuklar konularında tümüyle bir anlaşmaya varıp boşanmaları anlamına gelmektedir.

Anlaşma boşanmalarda mahkemeler bireysel başvurularla açılabileceği gibi Ankara anlaşmalı boşanma avukatı tarafından da açılır. Ancak anlaşmalı boşanma davası açabilmek için Medeni Kanunda da belirtilen bazı şartlara uygunluk aranır. Bu şartlar;

-Tarafların anlaşmalı boşanma davası açabilmeleri için öncelikle en az 1 yıldır evli olmaları gerekir.

-Boşanma aşamasına gelmiş bir çiftin anlaşmalı boşanma davası açabilmesi için bir diğer şart ise tarafların boşanma sürecinde görüşülen her konuda anlaşmaya varmış olmalarıdır. Her konuyu açmak gerekirse; çocukların velayeti, mal paylaşımı gibi tüm konular bir protokole bağlanarak karşılıklı imzalanmış olmalıdır. Boşanma protokolü nedir? Boşanma protokolü nasıl hazırlanır? Gibi soruların çözümü için ise size Ankara boşanma avukatı yardım edecektir.

-Anlaşmalı boşanma mahkemesinin görüleceği gün tarafların mahkeme salonunda hazır olmaları anlaşmalı boşanma şartlarından bir başkasıdır. Bu şartın sebebi ise hakimin tarafların beyanını o anda sesli olarak almak istemesidir.

Tüm bu şartlar yerine getirilmiş ve anlaşmalı boşanma süreci başlamışsa eğer süreç normal seyrinde ilerleyecek ve kısa sürede sonuçlanacaktır. Ancak bilinmesi gereken bir nokta daha vardır.  Tarafların mutabık olduğu konular mahkemece incelenirken gerekli görülürse bazı noktalarda değişiklik yapılabilir. Örneğin: çocuk velayeti konusunda taraflar anlaşmışsa bile hakimin anne ve babanın durumunu, çocuğun menfaatini düşünerek bu durumu değiştirme, ekleme ya da çıkarmalar yapma hakkı vardır.

Hakim anlaşmalı boşanma protokolünü yeterli bulursa veya üzerinde yaptığı değişiklikler taraflar tarafından kabul edilirse bu durumda boşanma gerçekleşir. Eğer protokolde kabul edilmeyen durumlar varsa hakim duruşmayı erteler ve Ankara boşanma avukatı ile yeni bir protokol hazırlayarak mahkemeye başvurabilirler.