Boşanma Avukatları

Boşanma Avukatları ile danışma konuları nelerdir? Boşanma, evli çiftlerin karşılıklı veya birisinin evliliği daha fazla yürütmek istememesi halinde yasal olarak boşanmak istemesi ile başlamaktadır. Boşanmak konusunda 4721 sayılı Medeni Kanunda belirtilen boşanma sebepleri içerisinden birinin geçerli olması gerekmektedir.

Boşanma konusunda çiftler arasındaki uyumsuzlukların çok farklı sebepleri olduğu gibi boşanma davalarının da farklı türleri bulunmaktadır. Bu sebeple boşanma avukatı tarafından yardım alınması dava süreci konusunda avantaj sağlayacaktır.

Boşanma Davasına Hangi Mahkeme Bakar?

Boşanma davasına bakan mahkemeler, Aile Mahkemeleridir. İster anlaşmalı boşanmalı davaları olsun isterse çekişmeli boşanma davaları olsun Aile Mahkemelerinde boşanma davalarına bakılmaktadır.

Boşanma davalarında önemli olan yapılacak olan boşanmaların her iki tarafa da en az zarar vermesi açısından anlaşmalı olarak yapılmasıdır. Böylelikle hem iki tarafta maddi ve manevi yönden zarar görmemiş olur hem de boşanma süreci hızlı bir şekilde ilerler.

Bu yüzden boşanmayı düşünen çiftlerin davayı açmadan önce kendi aralarında anlaşmalı ve sonrasında boşanma işlemlerine başlamalıdırlar.

Aile Mahkemesi Mevcut Değilse Boşanma Davaları Nerelerde Açılır?

Eğer çiftlerin yaşadığı yerel bölgelerde aile mahkemeleri mevcut değilse, bu kişilerin boşanma davaları Asli Mahkemelerinde açılmaktadır. Pek çok kişi yaşadıkları yerde aile mahkemeleri olmadığı için boşanma davalarını nerede açacakları konusunda oldukça sorun yaşamaktadırlar.

Boşanma davalarını açmak isteyen kişiler eğer yaşadıkları yerde aile mahkemesi yoksa bu davalarını bulundukları bölgelerdeki Asli Mahkemelerde açmak zorunda kalacaklardır.

Boşanma davası açacak olan kişilerin bu durumu bilmeleri ve ona göre davalarını açmaları oldukça önemlidir.

Boşanma Avukatları ve Danışmanlık

Boşanma davalarında genel olarak sorulan bir soru da avukat gerekliliği konusunda olmaktadır.

Hukuken hiçbir dava da avukat bulundurmak zorunlu değildir. Ancak avukatlar yasalar ve hukuk sistemi konusunda eğitim almış ve deneyim sahibi kişiler olduğu için dava sürecine olumlu etkileri bulunmaktadır.

Bu sebeple de davalarda avukat yardımı alınması avantaj sağlayacaktır.

Anlaşmalı Boşanma Avukat ve Danışma

Boşanma davalarında eşlerin boşanma konusunda hem fikir olmaları ile anlaşmalı boşanma davalarının açılması mümkün olabilmektedir. Ancak anlaşmalı boşanma davası açılabilmesi konusunda iki tarafından her konuda anlaşma sağlaması gerekmektedir.

Açılacak anlaşmalı boşanma davasında boşanma protokolü hazırlanmalıdır. Bu sözleşmede her detay yazılmalı ve velayet, mal paylaşımı, nafaka ve tazminat gibi tüm konular iki tarafın anlaşması ile belirlenmelidir.

Bu boşanma protokolünün hazırlanması ve mahkeme tarafından kabul edilecek şekilde yasal olması için bir avukata ihtiyaç duyulacaktır. Kişilerin kendileri de bu protokolü hazırlayabilir. Ancak yapılacak yanlışlar dava sürecinin uzamasına veya hak kaybına neden olabilmektedir.

Boşanma Davasında Çekişmeli Ne Demek?

Çekişmeli boşanma davası boşanmak isteyen çiftin, karar veremedikleri noktalarda ortaya çıkan dava sürecine verilen bir isimdir. Tarafların mahkemede anlaşılması gereken problemlere karar veremedikleri takdirde davaya çekişmeli boşanma denilmektedir. Eğer taraflar nafaka, velayet ve mal paylaşımı gibi konularda anlaşmazlığa varmaz ise boşanma davasının süresi uzayacaktır.

Bu neden ile davanın yıllarca sürme ve boşanma işleminin uzaması söz konusu olabilmektedir. Çekişmeli boşanma davalarında taraflar taleplerini aile mahkemesinde savunmakta ve kararı aile mahkemesi hakimi vermektedir.

Çekişmeli boşanma davasında taraflar birçok konuda anlaşmazlık yaşamakta ve hakim tarafından uygun kararın verilmesi sağlanmaktadır. Ayrıca taraflardan biri boşanmak istemediği takdirde de dava süreci uzamaktadır.

Çekişmeli Boşanma Davası Süreci

Çekişmeli boşanma davası sürecinde boşanma sebeplerinde ya da mal paylaşımı ve çocuk var ise velayetinde anlaşamama gibi durumlarda ortaya çıkmaktadır.

Çekişmeli boşanma yaşanan davalar yıllarca sürebilmektedir. Bu neden ile taraflar eğer hızlıca boşanmak istiyor ise tüm konularda ortak karara varmaları gerekmektedir.